Anasayfa | Masaj | Başlarken | Teknikler | Aromaterapi | Masaj Yapmak | Kendine Masaj | Bebekler ve Çocuklar | Basınç | Sagaltici Masaj
Masörler | Güzellik Salonları | Reklam | Anatomi | Sırt | Ayak | Bacak | El | Kol | Karın | Göğüs ve Boyun | Yüz | Baş | On Dakikalık Masaj | İletişim



Refleksoloji

Refleksoloji, sağlıklı kalmak için ayaklardaki refleks noktalarını uyarmaya dayanan bir yönetimdir. Vücudun her bölgesinin ayaklarda bulunan belirli bir noktaya karşılık geldiği ve bunlara uygulayacağınız basınçlarla tüm vücudu gevşetip dengeleyebileceğiniz ve hatta bir dizi rahatsızlığın sağaltımına yardımcı olabileceğiniz teorisinden yola çıkar. Örneğin mide sorunları, ayağın yuvarlak ve etli yerinin hemen altına, baş ağrıları da ayak başparmağına uygulanacak bir basınçla giderilebilir. Noktalarının çoğu tabanlardadır, ancak ayağın üzerinde ve bilek çevresinde de birkaç nokta vardır.
Refleksoloji uzmanları, vücudun herhangi bir yerindeki rahatsızlığın ayakların bu bölgeye karşılık gelen noktasındaki duyarlılıkla dışarı yansıdığını söyler; hastalıkları teşhis ettiklerini iddia etmezler ama iyi bir terapist vücudun neresinde bir zayıflık olduğunu rahatlıkla bulabilir. Müşterilerim, sağlık durumları hakkındaki bazı ayrıntıların bu yöntemle doğru ve tam olarak saptandığını gördüklerinde sık sık hayrete düşmüşlerdir.
Ayaklar çok karmaşık bir yapıya sahiptir, ayak sorunları da (nasır ve sertlikler) duruşla ilgili veya daha başka rahatsızlıklara yol açabilirler. Akciğer sorunları olan insanların ayaklarının yuvarlak kısımlarında (akciğerlere karşılık gelen bölge) sertleşmelerin sık görülmesi ve ayak başparmaklarının altında yara olanların da boyun sorunlarının olması çok mümkündür.
Refleksolojinin nasıl işlediğine dair hiçbir bilimsel açıklama yapılmasa da yöntem çok başarılıdır. En azından, ayaklara bu şekilde masaj yapılması son derece gevşeticidir. Ve bu genel sağlığa da yansır. Gergin kasların kan damarlarını dolaşımı kısıtlayacak ölçüde büzmesi azalır, kanın serbestçe dolaşması, hücrelere besin dağıtması ve atıkları gidermesi sağlanır. Refleksoloji, bunun yanı sıra pek çok ayak sorununu da çözer.

El Refleksolojisi

Ellerde de benzeri refleks noktaları bulunur ama, bunlar daha derinde olduğundan daha az duyarlıdır ve yerlerini bulmak daha zordur. Yine de bu, çoğu insanın elleri üzerinde çalışılmasının çok hoşlarına gitmesi ve oldukça gevşetici bir etki yaratması gerçeğiyle dengelenir ve her yerde kolayca uygulanabilir de. Refleks noktaları ayaktakilerle hemen hemen aynı yerlerdedir: Birçoğu avuçta bulunur, parmaklar ise başa karşılık gelir.

Refleksolojinin Tarihi

Refleksoloji, bugün bildiğimiz kadarıyla, Eunice Ingham’ın 1930’lu yıllardaki bölge sağaltımı çalışmalarından gelişmiştir. Tıbbi bir masöz olan Ingham, ayaklara basınç uygulayarak tüm vücudu sağaltabileceğini görmüş ve çalışmaları büyük bir başarıla sonuçlanmıştır. Ingham, vücudun her bölgesiyle ilgili refleks noktalarını gösteren bir ayak haritası geliştirerek refleksolojinin temelini atmıştır.

Bölge Sağaltımı

Refleksoloji, ayaklardaki çeşitli noktalarda bulunan basınç noktalarını, rahatsızlıkları iyileştirmek için kullanan bölge sağaltımına dayanır. Bu yöntemde vücut, düşey olarak tüm vücudu boydan boya geçip ayaklarda son bulan on bölgeye veya enerji kanalına ayrılır. Vücudun herhangi bir kısmı, ayağın aynı bölgesindeki refleks alanı üzerinde çalışılarak uyarılabilir.

Refleks Noktalarý

Refleks noktalarının yerlerini hatırlamanın kolay bir yolu, vücudun ayak tabanları üzerindeki izdüşümünü zihinde canlandırmaktadır. Ayak başparmağı başa, ayakların iç kenarları da omurgaya karşılık gelir ve ana organlarla ilgili refleksler de kabaca, vücuttaki konumlarına göre yer alırlar.

Refleksoloji Uygulaması

Bir refleksoloji seansında, arkadaşınız rahatça oturmalı ve bacakları dizlerinin altına koyacağınız minderlerle desteklenmelidir. Bazı uzmanlar müşterilerinin yere uzanmasını isterler, ama ben üzerinde çalıştığım kişinin yüzünü görmeyi tercih ediyorum. Bu şekilde ayağın bir bölgesinin duyarlı olup olmadığını söyleyebiliyorum ve yüzüne bakabiliyorum. Arkadaşınızın ayaklarının dibine oturun veya diz çökün ve ayaklarını kucağınıza ya da bir tabureye koyun. Ayağın her noktasında çalışın.
Bu arada, vücudun karşılık gelen yerindeki bir soruna işaret eden duyarlı bölgelere rastlayabilirsiniz, bazı yerlerde derinin altında tanecikler varmış gibi hissedebilirsiniz bile. Bu sertlikleri dağıtmak ve diğer yerlerdeki tırnaklıkları çözmek için bunlara daha çok özen gösterin. Bu şekilde baş ve sırt ağrılarından sindirim sorunları ve uykusuzluğa kadar pek çok şikayeti giderebilirsiniz. Bu bölgelere uygulayacağınız basınçlar acı verici olabilir, bu yüzden arkadaşınızın yüzünü dikkatle izleyin. Rahatsızlıkların hepsini birden iyileştirip giderebilmek için duyarlı bölgelerde uzun süre çalışmaktansa, birkaç kez tekrarlayarak hafifçe bastırmak daha iyidir.

Teknikler

Ayaklara masaj yapmayın, sadece her bir belli noktaya başparmağınızla tam bir basınç uygulayın. Bir elinizle ayağı sıkıca tutup diğerinin başparmağıyla tırnağın hemen dibindeki kenarını kullanarak çalışın. Üç saniye kadar sıkıca bastırıp milim milim ilerleyerek bir sonraki noktaya geçin. Parmaklarınızı kaydırabileceği için yağ kullanmayın; çok az talk pudrası kullanabilirsiniz ya da doğrudan deri üzerinde çalışın.
Tam bir seans yaklaşık 45 dakika ile bir saat arası sürer. Aşağıdaki sıra sadece kısa bir giriştir. Önce sağ, sonra da sol ayağa uygulayın.


Pasif Hareketler

1. Birkaç pasif hareketle ayaðý gevþeterek baþlayýn. Bir elinizle ayak bileðini tutup sabitleyin, diðeriyle de ayak parmaklarýný sýkýca tutarak ayaðý her iki yana doðru dörder kez döndürün.

2. Bir elinizle bileðin altýndan diðeriyle de ayak parmaklarýndan tutun. Aþil kiriþindeki gerginliði çözmek için ayaðý yavaþça öne ve arkaya doðru gerin. Eklemi asla fazla zorlamayýn.

3. Tüm ayaðý avuçlarýnýzýn arasýnda bir yandan diðer yana hýzlý bir þekilde döndürerek gevþetip ýsýtýn.

Temel Uygulama Sırası

1. Ayağın yuvarlak kısmının altındaki diyafram hattı boyunca bastırın. Topuktan başlayıp ana kavis boyunca ilerleyin, başparmağa kadar çalışarak omurga bölgesini uyarın.

2. Başparmağın tümünü ele alıp her noktasında çalışın, çünkü bu bölge başa karşılık gelir. Sonra, tek tek her parmakta hiçbir noktasını atlayamadan devam edin.

3. Ayağın üstündeki kirişler arasında bir dizi basınç uygulayın. Her bir olukta, parmakların bitim yerinden bileğe kadar çalışın. Bu basınçlar göğüslerdeki gerginliği çözer.

4. Akciğerleri sağaltmak için başparmağın altındaki etli kısmın her yerinde basınçlar uygulayın. Sol ayakta, iç kenara doğru olan kalp bölgesine daha çok zaman ayırın.

5. Bel hattından diyafram hattına kadar çapraz çizgiler halinde basınçlar uygulayın. Özellikle sindirim sistemi için topuktan bel hattına kadar aynı şekilde devam edin.

6. Bileğin tüm çevresinde basınçlar uygulayın. Bu bölge bel, üreme organları ve bacaklara karşılık gelir. Bel ağrısını önlemek ya da gidermek için topuğun her yerinde çalışın.


Kendi Kendine Refleksoloji

Başka birinin yapmasından daha az gevşetici olsa da, kendi kendinize de etkili bir refleksoloji uygulayabilirsiniz.
Refleksoloji uzmanları, sağlıklı kalabilmek için her gün ayaklarının üzerinde çalışmanızı önerirler. Sağlıklı bir vücut sağlıklı ve ağrısız ayaklarla kendini belli eder, siz de artık ayaklarınıza bakım yapmaya özen göstermelisiniz.
Ya bir ayağınızı diğer bacağınız uyluğuna koyarak oturun ya da bir bacağınızı bükerek uzanın ve diğer ayağınızı dik duran uyluğunuza yaslayın. Yukarıda verilen sırayı izleyerek tüm ayağınızda yavaş yavaş çalışın. Ağrılı ya da duyarlı olan bölgelerde özel bir çaba harcayın: Basıncı aşamalı bir şekilde arttırın ve ağrıyı yayarak gidermeye çalışın. Birkaç kez tekrarlayın.

7. Tüm bölgeyi rahatlatmak için ayak bileğinden parmaklara kadar hafifçe sıvazlayarak bitirin.




Shiatsu
Refleksoloji



Acilhost.Com ©